måndag 7 februari 2011

Trök tvätt!

Åh vad det är trökigt att tvätta. Men nu är det snart klart! Bara torkning och städning kvar. Fullt med tvättmedel låg kvar i en av behållaren i vartenda fack, så man får börja tvätt tiden med att städa. Så klart! Trökigt när det är så ibland när man kommer. Men tack för att det finns torkskåp! Man får ju nästan inte torktumla nåt av kläderna vi äger och speciellt inget av lilltjejens kläder. Så hade inte det funnits hade jag fått hängt överallt i lägenheten och det finns ingen plats för det. Vi har oftast så himla mycket tvätt,det blir det lätt med en liten en. Men nu ska jag inte prata om det mer, utan jag ska ju avslöja vad vi fick av sambons kompis. En toppmatare! Men vi kan inte koppla in den ännu men ändå! Det är så svårt att få bort pure och bajsfläckar när dom suttit ett tag även fast jag sprutar på lite ta bort. Sånt är också trökigt när fina kläder blir förstörda av fläckar.

Jag håller på och försöker kolla på en serie dom har gjort av Ken Folletts bok Svärdet och spiran (The Pillars Of The Earth). Hittills så tycker jag att den verkar bra, problemet är bara att dom två sista avsnitten funkar inte. Så om nån läser det här och har köpt serien kan gärna få låna ut den åt mig! Snälla! Upprörande och hjärtslitande när man vet att slutet aldrig kommer bli avslöjat för en. Det är så att jag nästan skulle kunna gråta, men bara nästan.

Snart ska man börja med maten också...... Men det blir något riktigt smaskigt iallafall!
Spagetti/makaroner och köttfärssås!! Har inte riktigt bestämt ännu vad det blir men pasta som pasta. Fast egentligen inte. Det är stor skillnad tycker jag iallafall. Det är ungefär som att jämföra potatis med mos. Dålig jämförelse kanske. Äsch strunt samma.

Åh vad jag längtar tills söndag tills min underbara väninna och Felicias gudmor kommer!! Saknar henne så! Så det ska bli så trevligt, sen ska vi hälsa på våra kompisar ute i Nyhammar och Felicias kompis Sofia på lördag. Det ska också bli supertrevligt! Det är alltid kul att träffa folk och fika. Lite vuxenprat och prata bebis med en annan mamma. Så denna vecka gör det ingenting om den går fort.

Nä ska väl kanske ta sista vändan till tvättstugan.....Sen är det klart!
Finally!
Yippie kay yay!
Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar