lördag 5 mars 2011

Avesta, Fagersta, soffbyte och böcker.

Ja herregud, ibland rusar dagarna så fort så jag blir alldeles förvirrad vilken dag det är. Men idag är det lördag iallafall(tror jag åtminstone). Igår var vi till Avesta för vi skulle hälsa på min farmor på ålderdomshemmet. Men vi fick vända vid dörren eftersom det satt en stor lapp om magsjuka. Nej, tack! Så vi får åka dit en annan gång. Men vi träffade min farbror som vi umgicks med lite granna. Var in på nån butik och så fikade vi. Sen gick resan vidare till Fagersta till mor och far, där vi blev bjudna på tacos. Mums!

Idag så har vi haft min minsta lillebror här. Ni minns att soffan hade gått sönder.....Vi hämtade upp mina två soffor nere i förrådet. Så nu är det såå fint i vardagsrummet. Det ser riktigt ombonat ut nu. Tack kära bror för hjälpen. Som tack för hjälpen så fick han bensinpengar och mat. Potatisgratäng och quornfileér, sen en sallad till också. Anders och jag åt fläskfile till. Men min bror är vegetarian och äter då inte kött. Vi var även ner här på stan till bokhandeln och kollade bokrean. Två böcker blev det, Jean Bernadotte mannen vi valde av Herman Lindqvist och ödets hav av Elisabet Nemert. Så nu har jag nåt att läsa igen. Jag läste ju Bingos bok och jag tyckte den var helt okej. Läsvärd! Så nu har min mamma lånat den så få se vad hon tycker.

Usch nu är jag så trött.Gäsp! Men jag ska hålla mig vaken ett tag till. Karln och tösen sover så sött. Men jag ska snart väcka dom. Felicia har i stort sett varit vaken hela dan och lattjat med sin morbror. Hon tyckte det var väldigt roligt och skrattade högt. Nä jag ska nu gå ut på Bonprix hemsida och kolla lite fina klänningar tills i sommar när vi ska på bröllop.

Morsning korsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar