måndag 7 mars 2011

Dåligt samvete!

Mamma mia! Var på väg att bli tokig för en stund sen. Så klart börjar lilltjejen grina och så klart hajar jag inte direkt vad det är, så det hela bryter ut i hysteri. Jag fattar tillslut vinken att hon är hungrig, så jag värmer på spagetti och köttfärssås. I mitt huvud borde jag ha listat ut att man inte kan ge en hysteriskt liten hungrig tjej mat på sked eller riktig mat för den delen. Hon vill inte äta så klart. Frustrerad blir jag och känner mig samtidigt som världens dåligaste mamma. Efter en stunds trugande får hon tillslut välling på flaska. Borde ha fattat direkt att jag skulle ha gett henne den. Hon åt som hon aldrig fått mat förut. Missförstå inte det här nu, hon brukar få mat. Jag lovar! Men det är klart att jag får dåligt samvete när jag blev arg på henne där för en kort stund. Men jag skulle aldrig nånsin göra illa henne med flit. Nog för att jag kände att jag bara ville stänga dörren och gå därifrån. Men det gjode jag inte. Jag älskar min lilla tjej! Vet inte om hon känner av att hennes pappa är borta. Vi båda har ju blivit bortskämda med att ha honom hemma, för idag har hon bara krånglat. Plutten! Men nu sussar hon i våran säng iallafall.

Trött är jag också! A klev upp vid två, så då gjorde jag honom sällskap. Jag kunde ändå inte riktigt sova för magont igen. Men det här var nog för att jag stressade som en tok igår. Aja baja!! Men efter han hade åkt så tog jag två panodil och då gick det över. Tänkte försöka sova då, men lilltjejen vaknade flera ggr. Tillslut vid åtta klev vi upp efter mycket av och på sömn. Så ikväll blir det en tidig kväll. Tror jag. Familjen annorlunda ska jag iallafall se. Sen tror jag att ett förlossningsprogram från Västerås skulle börja idag å. Ja du ser det blev nog inte en så tidig kväll ändå. Det får bli imorrn, för på tisdagar brukar det bara vara skit på tv:n. Nä nu ska jag nog lägga mig bredvid min dotter en stund och gosa mig riktigt nära henne. Sniffa lite granna.





Ha det bra där ute!
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar