fredag 11 mars 2011

Sju månader och snart stor.

Idag blidde då lilltösen sju månader. Herregud vad tiden bara rinner iväg. Håhå jaja!! Idag har vi tvättat för hela slanten. Sen var vi ner och fixade present till min lillasyster som fyller på onsdag nästa vecka. Nio år blir hon! Det ska vara från oss alla syskon, mer kan jag inte skriva eftersom man vet aldrig om hon lyckas läsa det här eller inte. Sen så var vi till dollar och vidare till willys. Så nu har vi för en stunds sen precis ätit hemmagjord pizza. Det är mumma! Det är så skönt att ha karln hemma igen men han åker ju igen på söndag. Men idag fick jag tulpaner av honom. Då blev jag glatt överraskad! Vilken karl!

Igår åkte jag och Felicia tåg till fagersta, hennes första tur. Åh va spännande hon tyckte att det var. Men va dyrt det är numera att åka tåg. Så blev det krångel också. När jag skulle kliva av så var jag tvungen att få upp hissen för att få ner vagnen, precis när jag fått upp den då vrider konduktören med nycklarna att det är okej att åka fast han såg att jag var på väg av! Vad arg jag blev. Sen när jag säger till honom. Då skyller han det hela på mig att jag skulle ha sagt att jag skulle av, han trodde jag bara stod där med vagnen. Men så mycket som hissen lät när den skulle upp så kan han inte missat det. Sen sa jag att jag skulle av vid norra. Hans lösning var att jag antigen kunde vänta på nästa tåg som kommer om en timme och åka tillbaka eller säga till mina nära och kära att hämta mig. Saken blev inte bättre av att han bröt jätte mycket så det var svårt ibland att förstå (nu får man väl en rasist stämpel kanske.....). Men det var så det var iallafall. Vår kommunikation funkade inte alls. Men det kanske inte var så lätt för honom heller. Nog om det!

När jag ändå hamnade vid centralen så ringde jag efter mamma så vi gick upp till min mammas mormor och morfar. Där fick vi kaffe och nybakade kakor. Hon är super duktig på att baka kakor. Mmmm! Sen så kom Anders från Sthlm hem till mamma och pappa. Där blev vi bjudna på mat också, stuvade morötter och bacon. Å va gott det var! Så fast dan började ganska dåligt så slutade den bra iallafall. Nä, usch va trött jag är. Man kanske skulle gå och lägga sig. Åh va skönt det vore. Säng, sova. Men jag lär väl göra karln sällskap framför tv:n en stund iallafall. Men resten av er andra får ha det så bra därute.

Fredagsmys!!!
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar