lördag 5 februari 2011

Host host!

Känner mig lite bättre idag, med sjukdom och allt. Lilltösen åkte på en släng med lite snorig näsa och hostar nån gång ibland. Så förhoppningsvis blir det inte sämre för henne. Hoppas hoppas hoppas!

Igår hämtade jag ut vällingburken och Disneyklassikerna. Så nu har jag BARA 24 filmer kvar att samla åt henne.......Egentligen är det 21 filmer för att Oliver & gänget, Aristocats och Pocahontas skickas så fort dom finns inne igen. Det blir ju lite barndomsminnen för en annan också. Jag kommer ihåg första gången jag såg Pocahontas så grät jag, tyckte den var så sorglig. Tycker Disney har bra tankar bakom sina filmer. Nu kanske inte alla håller med men då är det så. Men en baktanke tycker jag att man ser i alla filmerna. Iallafall dom jag hittills har sett.

Igår var vi till Fagersta och åt tacos hos mor och far. Mums vad det är gott! Köpte billig svensk nötfärs! Storfrp = Frysa in flera påsar = Massa spagetti & köttfärssås! Alltid trevligt att bli bjuden på mat. Köpte parfym på Coop igår också, luktade jätte gott! Så idag gick min snälla söta syster in och köpte en till flaska åt mig fast en annan doft av samma märke. Endast 40:-, som hittat.

Ja herregud skulle behöva göra en del grejer men finner ingen motivation. Slänga skräp och handla mat lär jag väl iallafall göra. Sen tror jag vi ska satsa på en myskväll, om det går.
Ungen har blivit total vild. Hjälp! Var tog den söta lilla flickan vägen!? Ibland dyker hon upp, men oftast är det den vilda. Nyper tag i näsan, drar i håret, försöker peta ut ens ögon .m.m. Inte gör hon nåt mot sin pappa utan det är mig hon attackerar.....Inte vill hon ha kläder på sig heller. Men nog älskar man det lilla trollet ändå. Idag fick hon äta lite spagetti & köttfärssås, det var populärt! Till efterrätt blev det lite blåbärspure.

Haha nu försöker sambon klä på ytterkläder och hon kämpar emot så det står det härliga till. Hehe!
Nä nu ska vi åka och slänga skräpiliskräp och handla mat. Men först ska vi till karlns vän och titta på nåt. Avslöjar senare vad det är.

Hejsan Svejsan!
I lingonskogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar