tisdag 8 februari 2011

Hallå!?

Vart tog denna dag vägen? Den bara försvann. Tycker inte att jag har gjort nåt idag men ändå försvann dagen och jag har inte hunnit suttit vid datorn först nu.Vi har kastat lite insamling och handlat. Lagat mat. Det är väl inte mycke? Sen har jag roat bebis, sambon också för den delen. Hon är vaken väldigt mycket numera, man hinner typ ingenting. Röjer för fullt! Snabba händer har hon fått som vill gripa tag i allt hon ser. Ja värre lär det väl bli. Höhö!

Appropå laga mat, så gjorde jag god mat i dag. Super enkel dessutom.
1 pkt Bacon
1 burk creme fraiche chili/paprika (andra smaker går å bra)

Skär baconet i bitar, fräs i stekpanna.
Häll sedan på creme fraichen.
Låt puttra en stund.
Servera med makaroner.
Mumma! Fick receptet av min kära vän Madde. Tack för det!

Förresten min underbara bror Tobias har fått dom två sista avsnitten att funka!! JA!!!
Va glad jag blev! Så tacksam! Hade tänkt att jag skulle ha hunnit titta på det idag men som sagt dagen försvann. Få se om det går nu när tjejen går och lägger sig. Det är väl ändå inget bra på tv:n.

Nu har hon börjat äta välling. Först gick det inte alls. Då fick jag tipset att blanda lite socker i början och ta mindre å mindre för varje gång. Det funkar! Snart behöver vi inte ha nåt socker längre. Skönt!
Börjat äta mer vanlig mat har hon också och gröt. Det är gott tycker hon. Nä nu ska jag väl ta och blanda välling och snart ta å natta lillplutten! För nu är hon gnällig och trött! Få se om morgondagen försvinner lika snabbt.

Puss och kram!
skumbanan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar