måndag 28 februari 2011

Fagersta, Uppsala och spya.

Ja herregud vad denna helg sprang iväg. Har inte hunnit sitta vid datorn nånting i stort sett. Men det kan väl vara nyttigt ibland det också.

Ja, i lördags så var vi i Fagersta och firade av min syster som hade blivit tjugofyra. Massa presenter fick hon och jag tror hon blev glad för allt. Det verkade iallafall så. Vi åt mammas goda kalasgryta med ris. Sen hade min syster och bror även gjort toscaäpplen. Väldigt gott! Sen tårta på det, så det blev lite mastigt.

På söndagen så klev vi upp vid fem! För vi skulle åka till Uppsala till min älsklings bror som också hade fyllt. Det var super trevligt! God mat blev vi bjudna på. Sen åkte vi ner på stan och gick in i Uppsala domkyrka. Herregud vilken underbart vacker kyrka. Jag gillar kyrkor, tycker dom är så otroligt fina. Allt gammalt tycker jag är fint. Sen var vi även in i en kyrka som låg bredvid som också var otroligt vacker. Ja herregud va mycket fina byggnader det finns.

Sen på hemvägen så började jag må väldigt illa. Så vid Söderbärke fick A stanna så jag kunde hoppa ur och spy. Usch va jag avskyr sånt! Sen hann vi inte åka så långt så hörde vi i baksätet hur lilltjejen också spydde. Sen så spydde hon en gång till när vi kom hem, men sen sov hon hela natten. En annan var uppe i stort sett hela natten och hulkade. Lilltjejen har annars varit väldigt pigg och glad, så det märks ingenting på henne.
Så nu sover hon gott i sin säng. Jag däremot har nästan sovit hela dan och haft väldigt ont i musklerna av för lite sömn och en massa hulkande. Men nu känner jag mig helt okej igen. Så jag vet inte riktigt vad det var för nåt som kom och gick.
Mina tre äldre syskon blev också sjuka i samma. Men deras kom redan på morgonen dagen efter vi hade fikat och så.
Hmm!? Jaja nu ska jag lägga mig bredvid min karl.


Så god natt på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar