torsdag 17 februari 2011

Letters to Juliet

Kom ju på att jag såg ju en annan film härom dagen som jag också tyckte var bra. Letter to Juliet. Som jag tycker att kärlekskranka människor kan se på oavsett om dom är singlar eller i ett förhållande.


Ja herregud va dagarna bara rusar iväg. Ska försöka betala räkningar imorgon och se alla pengar som kom in försvinna igen. Hmm!? Undrar egentligen hur regeringen och alla andra som beslutar om hur mycket man ska få från försäkringskassan, som föräldraledig, hur man ska klara sig på det lilla. Om jag tar ut alla dagarna i en månad och hela dagarna så får jag ut ca 5200:-, men då tar dagarna fort slut istället. Det räcker i stort sett bara till våran hyra för lägenhet och förråd. Tur är väl att karln får från a-kassan också.

Men hur klarar sig ensamstående? Jag beundrar verkligen dom som klarar det själva! Sen beundrar jag min mamma som klarade det hela när vi var små. Fyra små barn på ca 6 år och inte så jätte mycket pengar att röra sig med. Men hon klarade det hela! Pappa gjorde nog sin beskärda del också! Det beundrar jag henne för, för barn är inte billiga att ha och i framtiden kanske vi inte har råd att vara hemma alls. Sätta barnen på dagis när dom är två veckor gamla. Usch va hemskt det låter.

Jag tycker det är mysigt att vara föräldraledig. Se Felicia utvecklas och göra framsteg. Det verkar heller inte spela nån roll hur mycket du har jobbat så blir summan inte så mycket högre heller......Jag tycker om mitt jobb men när jag har fått barn vill jag vara där för henne i början. Jag vill inte kasta in henne för tidigt på dagis. Nu tänker väl flera att hon har väl en pappa också. Ja det har hon men vi har gemensamt bestämt att första året ska jag vara hemma. Vi båda trivs med det beslutet! Han vill vara hemma när hon har blivit större och han kan göra saker med henne. Hade han velat vara hemma med henne så hade han fått det, men nu ville han inte det och jag är mer än gärna hemma första året och myser med henne. Sen är det alltid bra om man kan dela också. Alla gör vi olika. Nästa barn kanske han får vara hemma. Nog om det!

Usch, som vanligt är jag jätte trött. Igår natt har jag inte alls sovit bra. Så hoppas på en bättre nu i natt. Ramlade in på en sida idag med bröllopsklänningar. Blev man sugen då eller!? Så fina klänningar det finns! Jaja ska få gå på bröllop i sommar iallafall. Det ska bli så kul! För karln kommer väl aldrig fråga, man kanske får ta saken i egna händer! Hihi!
Nä adjö med er alla!
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar