torsdag 24 februari 2011

Magont igen!

Såklart så fick jag mitt magonda igår kväll. Tror det är mycket för ekonomin. Suck! Men jag var samtidigt så trött igår att fast jag hade så ont så somnade jag av ren utmattning och vaknade inte först Felicia vaknade där vid tre. Men då gick A upp och gav henne välling, så jag fick ligga kvar med mitt magont. Sen somnade jag om igen och vaknade inte först vid sex då hon vaknade igen och ville ha mat. Men då gick A också upp eftersom mitt magonda fortfarande satt i. Ajajaj! Men sen vid kvart över åtta när Felicias babblande väckte mig så var det magonda borta! Men nu känner jag igen att nåt är på gång kanske. Usch!

Så får vi se om A får börja jobba vecka tio i Sthlm. Så då blir han borta hela veckorna igen. Kommer kännas tomt eftersom jag har haft honom hemma så länge. Man blir lite bortskämd. Troligtvis kommer jag inte ha nån bil heller hemma i veckorna eftersom han behöver den till sthlm. Jaja, man har ju ben och en vagn. Hehe! Förhoppningsvi så blir ekonomin bättre också. Hoppas hoppas! Fattar inte att det är så dyra hyror i hyresrätter. Det skiljer flera tusen mellan denna lägenhet och bostadsrätten jag hade i Fagersta. Fattar det inte. Om nån vet så snälla förklara för mig. Tack! Nä, det skulle sitta fint med ett hus nu, med en kamin eller kakelugn i. Vedspis i köket kanske. Vi har räknat lite och vi skulle nog t.o.m på en tusenlapp billigare i hus. Beroende på utgångspriset givetvis och uppvärmnings möjligheter. Ge mig ett sött litet rött hus med vita knutar som jag är så såld på.

Idag har jag kikat lite ute på Ica Maxi´s erbjudanden. Vi ska stanna till där på söndag när vi ändå ska till Uppsala. Storhandla lite granna. Köpa Uncle Ben´s ris tjugo minuter som i stort sett inte finns nånstans längre. Lever vi i ett så stressat samhälle att vi inte längre har tid att koka ris i tjugo minuter? Nu finns bara tio och tre minuters ris. Har letat på många ställen. I framtiden så kanske vi bara trycker på en knapp och vips så har du en hel plankstek framför dig. Ja vem vet. Åh va gott med plankstek eller en oxfile med bea. Mums! I början av maj när jag och A ska fira tre år så har jag tänkt att vi ska gå till kina restaurangen här i Ludvika. För där har dom inte bara kinesiskt utan även plankstek, oxfile, file Oscar och black and white, t.e.x. Jätte god mat iallafall! Trevliga kineser också!

Nä nu ropar barnet och då måste mamma gå.
Morsning korsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar