onsdag 16 februari 2011

Bvc och trötter!

Jahapp, idag klev vi upp ganska tidigt. Eller jag och A klev upp tidigt, redan vid sex. Trollet sov vidare till halv åtta. Så nu är jag så trött! Anledningen att vi gick upp så tidigt var för att vi skulle till bvc.
Så idag har vi lyssnat till folktandvården hur man tar hand om barns tänder. Lite nytt fick man faktiskt lära sig och så fick Flisan en tandborste. Sen så vägdes och mättes hon, så nu väger hon ca 7.8kg och är ca 66cm lång. Börjar bli stor min lilla tjej!
Sen så var det läkarundersökning och allt såg bara bra ut. Skönt!! Sen så blev det spruta två. Två sprutor i varsitt lår. Det sjuka var att hon grinade jätte mycket innan, när läkaren skulle undersöka henne. Det tyckte hon inte alls om och så var det nån hon inte alls kände igen.
Själva sprutan gick bra. Hon blev ledsen bara när dom sprutade in men sen gick det över fort. Men va dåligt samvete jag får av att plåga henne. Men efter att ha läst på om sjukdomarna så tycker jag att det är värt. Även om risken kanske inte är såå stor. Men när man är spruträdd själv så förstår man lite grann vad hon går igenom. Usch och fy!

I natt sov hon inte alls hela, hon vaknade vid halv fyra. Anledningen är för att karln inte gav henne godnatt vällingen utan den vanlig. Åh ja, tydligen så gör det stor skillnad. Typiskt när man skulle upp tidigt, men jaja det blir en tidig kväll då. Kanske, kommer alltid nåt man vill se på tv:n.
Nu har vi en större tv iallafall. Tv:n som sambon har haft i 19 år har han gett bort till grannen, vars tv gått sönder. Vi hade en lite större nere i förrådet som vi köpte förut från karlns lillebror. Så ingen plattis här inte, vi är omoderna! Hehe! Men det gör mig ingenting. Jag gillar dom små tjockisarna. Dom är som jag, kramgoa. Blir mysigare så och se på film. Hihi!

Hoppas nu på att plutten ingen feber får, men det fick hon inte efter första sprutan så förhoppningsvis så går det bra. Man kan ju alltid hoppas iallafall. Usch jag är en riktig fryslort just nu. Har varit det hela dan. Känns inte som jag är på väg att bli sjuk heller. Fryser väldigt lätt numera, det gjorde jag inte innan jag fick Felicia. Iofs så kan det vara för att jag har/är konstant trött. Man får väl ta på sig mer kläder helt enkelt. Inget gnäll här inte. Men det skulle inte skada med vår. Men jag gillar vintern tycker den är fin. Det värsta med våren är ju bajset som kommer fram och tinar upp det också. Bläh!! Det som göms i snö, kommer upp vid tö!
Nä nu ska jag lägga mig bredvid mitt/vårt lilla troll. Sen ska det lagas lite mat.

Ha det gött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar