onsdag 2 februari 2011

Sjukdom och barn

Vilket trök, sambon min har smittat mig med förkylning och halsont. Grrr morr!!
Men imorgon ska jag ändå gå till våran underbara lilla kiosk och hämta ut min vällingburk från Semper.
Tänk att man kan bli glad för sånt numera, förr blev man glad för kläder eller smycken som helt plötsligt damp ner i knät på en. Idag är jag glad om mina kläder inte luktar spyor eller att det är stora purefläckar på dom. Välkommen till föräldra livet. Missförstå mig inte nu, jag älskar att vara mamma för det mesta. Känns hemskt att medge men ibland så förstår jag dom som skakar sina barn, inte för att jag någonsin skulle göra det men.... Ibland så vet man ju inte riktigt vad man ska ta sig till, men då gäller det att andas tre stora djupa andetag. Sen prova med olika grejer tillslut så blir hon/han nöjd. Men dom med kolik barn kan inte ha det lätt alls. Usch! Det är väl lite synd om barnen som inte kan uttrycka sig på annat sätt, sen att ha tröga föräldrar hjälper väl heller inte speciellt mycket. Nä nu ska jag sova för snart så vaknar väl lilltrollet och vill ha mat.
Jag älskar min underbara dotter Felicia!

Pussar och kramar till er alla där ute!
Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar