onsdag 23 februari 2011

Zombiemamman

Åh va trött jag är. Lillan har vaknat fram och tillbaka fler nätter i rad nu. Så nu är hennes föräldrar som zombisar. Vara förälder är en dans på rosor med lite taggar kvar här och där. Den som påstår något annat ljuger eller förskönar sanningen.Man är trött och irriterad men så tittar h*n upp på en med ett stort leende, då kommer energin tillbaka igen. Man ler tillbaka och blir varm i hjärtat. Det är konstigt att nåt så litet kan göra så mycket. Man har inte sovit ordenligt på flera månader och ungen skriker. Men ett litet leende kan fixa alltihop. Det är magiskt! Som i morse när hon väckte mig för femte gången, man är så trött och vill bara sova. Man känner att snart orkar jag inte mer och så tittar man upp. Där halv sitter hon och tittar på en, smäller av världens största leende när hon ser en. Då kan man inte vara arg längre. Mammas älskade lilla plutt!


Igår gjorde vi inte mycket. A gick ut på promenad med Felicia så jag kunde vila en stund. Herregud vad trött jag var. Badade med lill trollet gjorde jag och hon har kommit på att man verkligen kan plaska med vattnet så det skvätter lite här och där. Alldeles lyrisk var hon!

På lördag ska vi till Fagersta för att fira av min syster som fyller år idag. Grattis Malin så mycket! Hipp hipp hurra! Hon är singel, ni som undrar. Hehe! Men jag får nog inte sätta ut nån bild på henne. Har nog ingen bra heller. Sen på söndag ska vi till Uppsala och fira Felicias farbror Thomas som fyllde år i måndags. Sen på fredag fyller en till av Felicias farbröder men han bor uppe i Sundsvall så dit får vi åka lite längre fram i vår. Tyvärr kan man inte åka överallt. Så vi tar dom närmast bodda helt enkelt.

Är man fattig så är man. Men man får göra det bästa av situationen. När vi båda får jobb sen så blir det bättre, så det hoppas vi på att vi får. Hålla tummen. Jag ska försöka börja jobba igen till hösten har jag tänkt. Man får inte sätta in barn före dom är ett, inte för att jag skulle vilja det. Skulle helst vilja vänta längre men dagarna räcker nog tyvärr inte till. Måste ha lite när hon blir äldre också. Sen har man inte råd att stanna hemma längre heller. Jag har inget emot att jobba, men man vill ju vara lite med sitt barn också, inte bara lämna bort. Det är svårt det där.

Jahapp nu vaknade lillan så nu måste jag kila.
Men ha en fortsatt trevlig dag i den underbara solen!
Adios amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar