söndag 13 februari 2011

Bästaste gudmor!

Då har vi haft besök av Felicias gudmor Ida och hennes fästman Erik. (Hoppas på bröllop längre fram i framtiden. Hehe!) Det var sååå trevligt sååå! Två presenter fick Felicia lilla barnkammarboken med godnattvisor och Tove Jansson bestick med Knyttet på. Så nu kan hon äta och vi kan sjunga när hon ska sova. Så det blev litet dopfika för dom också, men ingen tårta då tyvärr. Rund och go om magen hade hon blivit också, vilket jag glömde säga till henne. Såg så ljuvligt ut, lilla livet som växer där inne. Längtar tills man får se underverket! Där är så att man blir sugen på att skaffa en till, bara för att ha lilla kulan på magen och känna livet som rör sig där inne. Vilket jag inte tror min karl riktigt ännu går med på men ändå. Det är så synd att det är en bit till sthlm annars skulle jag vilja träffa dom oftare. Lite svårare med en liten en blir det också. Men det skulle vara trevligt och roligt. Ida vill jag alltid umgås med vare sig hon vill det eller inte. Hihi!Felicia kunde inte ha fått en bättre gudmor iallafall!

I natt höll våran katt Felix på att göra mig tokig. Han har bara rackartyg för sig! River och sliter i allt. Sen när man ska gå upp och skälla på han då ligger han och låtsats som ingenting. Alla grejer ska han släpa till vattenskålen också. Spelar ingen roll vad det är. Det är bara han av dom tre som gör det också. Herregud säger jag bara. Han är som en Emil i Lönneberga fast han är en katt. Morr! Men man kan inte låta bli att tycka om dom alla tre ändå fast allt dom gör. Mina tre extra bebisar.
Men det skulle ha varit bra om vi bodde i hus och dom fick vara ute och härja av sig också. Tror dom skulle må bra av det. Men vart ska man bo då? Ska man bo kvar här eller flytta tillbaka eller testa nåt nytt?Eller!?Sen ska man hitta ett hus man tycker om också. Jag är väldigt svag för röda hus med vita knutar. Å vad jag älskar såna hus. Dom ser så mysiga ut!Ja allt detta tåls att fundera på.



Tänk att varje gång Ida kommer så glömmer jag bort att ta bild på henne och Felicia ihop. Tänker varenda gång när dom ska komma att jag vill ha det. Men det försvinner lika snabbt som det kom. Undra om jag nån gång får det. Ja herregud! Har jag blivit dement tro? Jahapp ska väl ta och börja med lasagne snart kanske. Börjar bli hungrig! Hå hå jaja!

Ajöken fröken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar