måndag 14 mars 2011

Känslostorm!

Jag fick precis ett "anfall" av att jag bara ville gråta. Usch! Saknar min sambo så mycket. Det spelar ingen roll att han jobbade i Norge när vi träffades, så då träffades vi bara på helgerna. Men man vänjer sig aldrig tror jag. Iallafall inte jag. Jag vet att han saknar både mig och Felicia lika mycket. Förmodligen kommer han hem på torsdag, så det är ju inte så många dagar men ändå känner man en sån stor saknad. Ingen bil har jag heller så jag kan inte åka och hälsa på någon. Det känns mindre roligt. Vi skulle behöva två bilar och ett hus. Ett rött hus med vita knutar. En trädgård att ställa vagnen när Felicia sover i den i det vackra vädret. För det här förhållandet satsar jag på ska hålla våra liv ut. Sen visar det sig om det gör det, men hoppas får man väl göra!? Sen får man se vad framtiden har i sitt sköte.

Idag var vi ute och gick i det fina vädret. Det var vår i luften! Det gillar vi! Sen så hämtade vi ut paketet från adlibris. Där i fanns två tittut böcker till Felicia, en bok om drottning Kleopatra, Uppslagsbok om Sveriges historia, Audrey Hepburn bok plus skiva och Befriad av Catharina Ingelman-Sundberg. Så nu har man lite granna att läsa igen. Ikväll så blir det väl familjen annorlunda och en unge i minuten som vanligt. I Felicias säng har jag nu bäddat i mumin sängkläderna som hon fick från min farbror, blev så tjusigt. Ni som inte visste det så samlar jag på mumin grejer till Felicia. Skulle velat ha haft en musikmobil och spjälsängsskydd med mumin också. Ett mjukt babygym också men men man kan inte få allt. Nu ska jag sätta på lite kaffe och ta mig en mazarin som vi handlade idag.

                                Våran fina underbara familj!

Ha det bra alla! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar